donderdag 7 maart 2013

06 maart

's Avonds naar een Basic opleiding Basecamp geweest, de opvolger van Mapsource.
Beetje teleurgesteld terug naar huis gekomen......
De avond begon met een uitleg van Optiek Collette over de vervelend oogafwijkingen voor het motorrijden....de mensen die een leesbril dragen zoals mezelf. Het dashbord lezen wordt een probleem en net daarvoor heeft Optiek Collette een oplossing.
Ondergetekende heeft er een "brilletje" gekocht, op maat gemaakt volgens de oogafwijking en ja ook volgens de vorm van mijn "smoel" en moet zeggen dat het goed is. Ik kan terug mijn dashbord van de moto lezen.....zal me wat schelen aan snelheidsboetes.......dat was een grapje :)











Nu de opleiding Basecamp.....
De opkomst was groot vermits het maximum toegelaten aantal deelnemers bereikt werd maar tijdens de sessie zijn er vertrokken....kan voor allerlei redenen maar het scheelde niet veel of wij waren ook vroeger vertrokken.
Ik had zelf al wat geprutst in het nieuwe systeem...ja zonder de handleiding te lezen want als ze niet beschikbaar is dan kun je dat ook niet...!
Enfin, ik vond de structuur niet zo goed. De problemen die ik thuis ondervonden had, het opzoeken van een adres is dus blijkbaar een echt probleem. Dat is nu iets primordiaal en dat functioneert nu eens echt niet soepel.
Kort verteld, er zat geen juiste structuur in. We kregen een uitleg van hoe een route te maken en dan plots halverwege een opmerkign "maar pas op want als je dat eerst niet gedaan hebt..." Jama nee...dan moet je eerst uitleggen wat er eerst moet gedaan worden.
Ook de voorbeelden verliepen niet vlot wat voor extra verwarring zorgde.
Pas op, de kaddee weet er meer van dan ik maar het werd een warboel en dus niet eenvoudig voor een leek om alles te ordenen of aan te leren....






Toch oprechte dank aan Peter D'Haese voor het initiatief


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.